قیمت سرور خرید سرور قیمت سرور اچ پی قیمت رم سرور قیمت هارد سرور قیمت لپ تاپ قیمت لب تاب قیمت نوت بوک قیمت لپ تاپ ایسوس قیمت لپ تاپ لنوو قیمت لپ تاپ اچ پی قیمت لپ تاپ ایسر قیمت سوئیچ سیسکو قیمت مودم دی لینک قیمت مودم تی پی لینک لپ تاپ قیمت مادربرد قیمت یو پی اس فروش یو پی اس قیمت پرینتر قیمت دوربین مداربسته قیمت پرینترهای اچ پی دوربین مداربسته قیمت گوشی موبایل قیمت پاوربانک قیمت گوشی سامسونگ قیمت هارد اکسترنال قیمت هارد اس اس دی قیمت فلش مموری قیمت باتری لپ تاپ
سفارش تبلیغ
صبا
منوی اصلی
مطالب پیشین
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 1048551
  • بازدید امروز: 598
  • بازدید دیروز: 665
  • تعداد کل پست ها: 1221
  • ****

نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید (607 )  

 [ منبع و مأخذ : کشف الاسرار و عدة الابرار خواجه عبدالله انصاری ، متوفی قرن پنجم هجری ]  

 ســوره 4 : نســـاء  ( مدنی ـ 176 آیه دارد ـ جزء چهارم ـ صفحه 77)

 

  ( قسمت بیست و نهــم )

 

سـرمایه هر گنـاه

 

 ( جزء پنجــم صفحه 90)

بِســـمِ اللّهِ الـرَّحمــنِ الــرَّحیــم

77 ـ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ قِیلَ لَهُمْ کُفُّواْ أَیْدِیَکُمْ  

 وَأَقِیمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّکَاةَ فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ  الْقِتَالُ

إِذَا فَرِیقٌ مِّنْهُمْ یَخْشَوْنَ النَّاسَ کَخَشْیَةِ اللّهِ  أَوْ أَشَدَّ خَشْیَةً

وَقَالُواْ رَبَّنَا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنَا  الْقِتَالَ لَوْلا أَخَّرْتَنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِیبٍ

قُلْ مَتَاعُ  الدَّنْیَا قَلِیلٌ وَالآخِرَةُ خَیْرٌ لِّمَنِ اتَّقَى

وَلاَ تُظْلَمُونَ  فَتِیلًا

 

تفسیر لفظی :

آیا نمی بینی و نمی نگری به کسانی که به آن ها گفته شد دست از جنگ با کفار بردارید و نماز گزارید

و زکات دهید ، پس از آن همین که بر آن گروه قتال واجب آمد جمعی از آنها از جنگ می ترسیدند

مانند ترس از عذاب خداوند یا سخت تر و گفتند : چرا فراغ و امان از ما ببردی و بر ما جهاد نوشتی ؟

چرا ما را در امن و فراغ باز نگذاشتی ؟ تا اجلی که نزدیک است خود برسد !

بگو ای محمّــد ؛ برخورداری در این جهان اندک است ، و آن جهان برای پرهیزکاران

 از این جهان بهتر است ! و بر شما به اندازه ی چیز کوچکی ستم روا نخواهد شد .

 

تفسیر ادبی و عرفانی : [ بخش دوم ]

 

پیامبر (ص) فرمودند :

دنیــــــــا ملعــــــــــون است ،

و سرای بی نوائی و بی دولتی است ،

و طبل میان تهی و بساط فرومایگی است ،

خداوند چون دنیـــــــــا را آفرید ،

جز سه چیز همه را لعنت فرستاد ؛

اول : یـــــــاد خـــــــــــــــــــدا ،

که در دنیـــــــا است نه از دنیــــــــــا !

دوم : مـــــــردم دانشمنــــــــــد ،

که خلق را چــــراغ و شیطان را داغ است !

سوم : دانشجـــــو و دانش آمـــــــــوز ،

که در راه دانش اندر منزل طلب است !


و از این رو فرمود :

که فرشتگان بال های خود را

برای طالب علم پهن کنند !

این کسان نیز در دنیـــــــا هستند

ولی از دنیـــــــا نیستند !

از این سه گــــروه که بگذرد ،

زینهــار ! هرگز گِرد دنیـــــــــا مگـــرد !

که روی معرفت سیـــــــاه کند ،

و جامه ی عصمت چــــــاک گرداند ،

خبر نداری که این دنیای دنیّ ،

بر مثال عروس آراسته !

بر طارم طراری نشسته !

و از شبکه ی شک و تردید ،

بیرون را می نگرد و با تو می گوید :


من چون تـو هــزار عاشـق از غــم کُشتم


نالـــوده به خـــون هیــچ کس انگشتم

 

نقل شده : علی مرتضی ( ع) ؛

آن هژیــــــر درگاه رســالـــت ،

و داماد حضرت نبــــوّت ،

هرگاه که به دنیـــا برگذشتی ،

دامن دیانت خویش را فراگرفتی ،

و ترسان ترسان گفتی :

ای دنیــــا ؛ دگری را فریب ده ،

که من تو را سه طلاقه کرده ام ،

گفتند : یا علی ؛

شگفتا که روان شیرمردان

از بیم شمشیر تو آب گشت !

چنین از دنیا می ترسی ؟

گفت : شما خبر ندارید که ؛

این دنیـــا درخت خـــــــار آور است !

دست هــــــوی و آز ،

آن را کنار جوی عمر تو نشانده !

اگر از آن دوری نکنی ،

خار ِ آن در دامن عصمت تـــــو افتد ،

و پاره پاره کند !

نشنیده ای که در آغاز کار ،

که هنوز خــــــار آن نیرومند نشده بود ،

چگونه دامنعصمت آدم را بدرید ؟

اکنون که خــــار آن قوت دار شده ،

و روزگاری برآمده ،

با علی پسر ابوطالب خود چه کند ؟

از این جا بود که مصطفی (ص) فرمود :

دوستی ِ دنیـــــا سرمایه ی هر گنــــــاه است ،

تا دل بر آن کم نهند و حَــذَر کنند ،

و خداوند تبارک و تعالی فرمود :

متاع دنیـــــــا اندک است ،

تا مردم بدان کمتر رغبت کنند ،

و از آن بپـــــرهیــــــزنـــــــد ،

و به متـــــــاع آخــــــرت که ،

همه نیکوئی و جاودان است بپردازند .

 

 

این جمعـه هم گذشت و نیامدید  

 

آقـــــــــــــا 

 

و ما همچنـــــان منتظــــــــریم

 

تا جمعه فرخنده ای که امام و پیشوایمان

 

حضــرت حجــة ابن الحســن العسکـــری

 

بیایند و کام تشنگان عدالت را سیراب نمایند



برای تعجیل در ظهــــور مبارکشان


همچنــــان دعــــــا می کنیم


کارت پستال درخواستی طراحان



موضوع :


نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید (606 )  

ســوره 4 : نســـاء  ( مدنی ـ 176 آیه دارد ـ جزء چهارم ـ صفحه 77)

 

  ( قسمت بیست و هشتــم )

 

دهنده عطا و پوشنده خطا

 

 

 

 ( جزء پنجــم صفحه 90)

بِســـمِ اللّهِ الـرَّحمــنِ الــرَّحیــم

77 ـ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ قِیلَ لَهُمْ کُفُّواْ أَیْدِیَکُمْ  

 وَأَقِیمُواْ الصَّلاَةَ وَآتُواْ الزَّکَاةَ فَلَمَّا کُتِبَ عَلَیْهِمُ  الْقِتَالُ

إِذَا فَرِیقٌ مِّنْهُمْ یَخْشَوْنَ النَّاسَ کَخَشْیَةِ اللّهِ  أَوْ أَشَدَّ خَشْیَةً

وَقَالُواْ رَبَّنَا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنَا  الْقِتَالَ لَوْلا أَخَّرْتَنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِیبٍ

قُلْ مَتَاعُ  الدَّنْیَا قَلِیلٌ وَالآخِرَةُ خَیْرٌ لِّمَنِ اتَّقَى

وَلاَ تُظْلَمُونَ  فَتِیلًا

 

تفسیر لفظی :

آیا نمی بینی و نمی نگری به کسانی که به آن ها گفته شد دست از جنگ با کفار بردارید و نماز گزارید

و زکات دهید ، پس از آن همین که بر آن گروه قتال واجب آمد جمعی از آنها از جنگ می ترسیدند

مانند ترس از عذاب خداوند یا سخت تر و گفتند : چرا فراغ و امان از ما ببردی و بر ما جهاد نوشتی ؟

چرا ما را در امن و فراغ باز نگذاشتی ؟ تا اجلی که نزدیک است خود برسد !

بگو ای محمّــد ؛ برخورداری در این جهان اندک است ، و آن جهان برای پرهیزکاران

 از این جهان بهتر است ! و بر شما به اندازه ی چیز کوچکی ستم روا نخواهد شد .



 

تفسیر ادبی و عرفانی :

خداوند از روی اشارت ،

 بر ذوق ارباب حکمت و سالکان راه حقیقت می فرماید :

دست ها از امور خویش باز دارید ،

و خویشتن را از کار ها بیرون آرید ،

و یک سر همه شغل ها را به خداوند واگذارید ،

و به او باز گذارید ،

که اوست سازنده ی کار بندگان ،

مدبّــــر و مقـــــــدّر کاردان ،

به سر برنده ی شغـــل ایشان بی ایشان !

دل دهنده ی تــــــوبـــــه کاران ،

پذیرنده ی عذر خواهان ،

و نیز چندان منّت است بر بندگان که ؛

از اول بنده را رایگان بیافریند ،

و چون پدید آوَرَد ،

از آب و آتش و باد نگه دارد ،

به شنوائی و بینائی و هوشیاری و دانش اندوزی بیاراید ،

و ایمان و معرفت بر وی نگه دارد ،

پس آن گه چون کسی دست به مخلوقی بردارد ؛

خطاب کُفُّواْ أَیْدِیَکُمْ عَنهُم آید که ؛

دست از مخلوق من فرو دار ،

و به خالق واگذار ،

که خداونـــد ، با وفا ،

و دهنــــــده ی عطــــــا ،

و پوشنـــــــــده ی خطـــــــــا ،

و در مهربانی و کرامت بی همتا است .

گفته اند منظور دیگر از این آیت این است که :

دست از دنیــــا باز دارید ،

و درب شهوات بر خود فرو بندید ،

و مــــال و جــــاه دنیـــا را براندازید ،

کــــــه آن چـــــــــه حـــــرام است لعنـــت ،

و آن چــــــــــه حـــــــــــــلال است محنــــــت ،

و آن چــــــــــه فـــــزونــــــی است عقـــــــوبت است .

 




 

حُسن یوسـف کف موسی دم عـیسـی داری


آنچه خوبــــان همه دارند تـــو یکجـا داری


جانـــــــان من !


  قائـم آل محمّـــــد (ص)


  هـر جمعـــه را به این امیـــد آغاز می کنیم


که شـایـد تـــــو در این جمعـــــه بیــــایی


و کام تشنــگان عـدالـت را سیـــراب نمـــایی


  برای تعجیل در فرج مبارکتان دعا می کنیم

 

 

برای سلامتی و خشنودی امام و مقتدا و مولایمان


 دو رکعت نماز مخصوص و یکصد صلوات

 



موضوع :


 نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید (605 )  

ســوره 4 : نســـاء  ( مدنی  ـ 176 آیه دارد  ـ جزء چهارم  ـ  صفحه 77)


  ( قسمت بیست و هفتــم )


آرامش دل

 

  خواجه عبدالله انصاری   

 

 

 

 ( جزء پنجــم صفحه 89)

بِســـمِ اللّهِ الـرَّحمــنِ الــرَّحیــم 

71 ـ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ

فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعاًً

تفسیر لفظی :

ای کسانی که ایمان آورده اید ؛ حذر کنید از بازنشستن از دشمن ، و پرهیز خود گیرید

و بیرون روید جوک جوک یا با هم همگی بیرون روید .


 

تفسیر ادبی و عرفانی :  [ بخش دوم ]

 

آری ؛ با خــــــــدا هیـــچ کس زیــــــان نکند .



کَس در این کارِ ما زیــان نکند

کَسِ مــا کارِ ناکســان نکند !

 

 

هرکه روزی برای خـــــــــــدا گامی برداشت ،

آن گام روزی او را فریاد رس  سازد ،

و مـــــــزد او ضـــایـــــع نکند ،

و به فضـــــــل خود به رحمت بیفزاید .

از عالمی پرسیدند :

چون همه ی کارها به تقدیر الهی است ؛

پس باید تسلیم بود !

 و به هیچ حال به تقدیر در نتوان گذشت !

پس فایده ی حَـــذَر که در این آیه فرموده چیست ؟

عالم گفت :

فرمان حــــذر دادن سبب آرامش دل بنـــــده ،

و اطمینان خاطـــــر او است ،

نه برای آن که دفــــــع مقـــــــــدر کند !

و این چنین است که مصطفی (ص) فرمود :

زانــــــوی شتـــــــر را ببند سپس به خـــــدا توکل کن !

و این در جواب عربی بود که گفت :

من شتر را در بیابان رها کردم با توکل به خدا !

و بدان که خداوند بنده را امر به حَــــذَر فرموده ،

و این خود از جمله ی قَـــدَر است !

 و بیرون از تقدیــــــــــر او نیست !

و حَــذَر ( احتیاط ) بنده هم از قَــــدَر است !

چنان که در آیه 75 همین سوره فرموده :

وَ مَا لَکُمْ لاَ تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَمِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاء وَالْوِلْدَانِ

الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَاأَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْیَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا

وَاجْعَللَّنَا مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا وَاجْعَل لَّنَا مِن لَّدُنکَ نَصِیرًا

گوینـــــــد :

مردی از شهری که اهل آن همه ستمگر بودند بیرون شد ،

و روی به شهری نهاد که مردم آن شهر همه از صالحان بودند ،

در نیمه ی راه فرمان حق در رسید و او را بمردن فراخواند ،

در حال به زانــــــو بخـــزیــــــد ،

تا شاید چند قدم از شهر ستمگران دورتر ،

 و به شهر صالحان نزدیکتر شود !

خداوند فرشتگان رحمت و عذاب را با هم فرستاد ،

تا ببینند این مرد به کدام شهـــــر نزدیکتـــــــــــر است !

پس از بررسی معلـــــــــــوم شد ؛

کمی به شهر صالحــــان نزدیکتـــــر است !

خداوند فرمان داد تا او را به بهشت برند ،

که ما را رحمت از کسی که به مـــــــــا توکل کند ،

و در راه مـــــــــا گام زند ،

 و به سوی مـــــــــا آید ،

دریــــــــــــــــغ نیست ،

و هرکس که مـــــــــا وی را عنــــایت است ،

پیـــــــــروزی او را نهــــــــایت است !



 

همه مشکلات و گرفتاری های ما
 

ناشی از غیبت طولانی مولایمــــــان
 

محبــوب دل هـا و منجی انســان هـا
 

قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است
 

 پس برای تعجیــــل در فـــرج مبارکشــــان دعا کنیم
 



موضوع :


 نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید (604 ) 

ســوره 4 : نســـاء  ( مدنی  ـ 176 آیه دارد  ـ جزء چهارم  ـ  صفحه 77)


  ( قسمت بیست وششــم )


باده ی آب و خـاک



 

 

   ( جزء پنجــم صفحه 89)

بِســـمِ اللّهِ الـرَّحمــنِ الــرَّحیــم 

71 ـ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَکُمْ

فَانفِرُواْ ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُواْ جَمِیعاًً

   تفسیر لفظی : 

ای کسانی که ایمان آورده اید ؛ حذر کنید از بازنشستن از دشمن ، و پرهیز خود گیرید

و بیرون روید جوک جوک یا با هم همگی بیرون روید .

 

  تفسیر ادبی و عرفانی :   

 

این آیت از روی اشارت ، توجه به  فــــرار است ؛

و فرار ، به سوی مولا گریختن ،

و درب پراکندنی و تفرق بر خود بستن ،

و از هر دو جهان رهائی جستن است ،

و این فـــرار دو قسم است :

یکی از خلق گریختن !

و دیگری با حق گریختن !

اما از خلق گریختن آسان است که ؛

این صفت عابدان و قاصدان است ،

کار آن دارد که با حــق گریزد !

و نه هرکس با حق تواند گریخت !

مگر کسی که عیان او را بار دهد ،

و مهر او را پرده بردارد ،

و او را در کنف عزت خود جای دهد .

کسی از بایزید بسطامی رسید :

آن تیـــــر حـــــقّ که دل های درویشان نشانه ی آن است چیست ؟

بایزید گفت :

این سئوال تـــــــــو را نیست !

و تـــــو اهـــــــل آن نیستی !

که این سئوال حضرتیان است ،

و من به حضرت بودم و تــــــو را ندیدم !

آن کس گفت :

بسیار در غلطی ای بایزید !

من به درگاه بودم ،

عیان مرا راه داد !

مِهر پرده برداشت !

و احدیت مرا در کنف خود جای داد !

نشانش این است که :

اینک به درگاه می شوم ،

اگر شغل و مقامی داری بیار ،

تا تو را پای مردی کنم !

این بگفت و کالبد خالی کرد !

بایزید گفت :

آه که او از اولیاء الله بود !

گفتــــــه اند :

نشان کسی که با مولی گریخت آن است که :

همت یگانه دارد ،

از تدبیر خود بیرون شود ،

و تسلیم حکم گردد ،

و این وصف آن جوان مردانی است که ؛

خداوند آنان را مستضعف خواند !

که در دست مشرکان مکه گرفتار بودند ،

آنان همت خود را یگانه کرده ،

از  همه کس دل برداشته ،

دل در حـــــق بسته ،

به تقدیر حق راضی شده ،

از راه تحکم برخاسته ،

حکم حق را به جان و دل گرفته ،

و بدان تن داده اند ،

لاجرم حق تعالی ایشان را نیابت داشت ،

و محمّد (ص) و مؤمنان را فرمود :

ایشان را دریابید و از آزار دشمن برهانید ،

و چون در راه رضای ما می کوشند ؛

شما هم در راه خلاص ایشان بکوشید .


یا رب ز ره راست نشـــانی خـواهـم

 

 از باده ی آب و خـاک جـانی خواهـم

 

از نعمت خـود چو بهـره منـدم کـردی

 

در شکـر گزاریت زبـانـی خـواهــم

 

مست تو ام از جرعه و جــــام آزادم

 

مـرغ تــو ام از دانـــه و دام آزادم

 

مقصود من از کعبـه و بت خانــه توئی

 

ورنـه که من از هـر دو مقــام آزادم

هر کسی محـراب دارد هــر سوئی

 

باز محـراب سنـائی کــوی او است

 

 

همه مشکلات و گرفتــــاری های ما


ناشی از غیبت طــــولانــــی مولایمــــــان


محبــوب دل هـــا و منجـــی انســان هـا


قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است


پس برای تعجیل در فـرج مبارکشـان


دعـــــا کنیم


 

 



موضوع :


نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید (603 )  

ســوره 4 : نســـاء  ( مدنی ـ 176 آیه دارد ـ جزء چهارم ـ صفحه 77)


  ( قسمت بیست و پنجــم )

 

رکـن دولت شـرع

 


 

   ( جزء پنجــم صفحه 88)

بِســـمِ اللّهِ الـرَّحمــنِ الــرَّحیــم 

64 ـ وَ مَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِیُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ

وَ لَوْ  أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوکَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ   

وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا

  تفسیر لفظی : 

ما هیچ فرستاده ای را نفرستادیم مگر برای آن که به اذن خداوند او را فرمان برند ، و اگر آنان بر خود ستم کردند ،

نزد تو آمده و طلب آمرزش کرده بودند و تو برای آنان طلب مغفرت کرده بودی ،

هرآینه می یافتند و می فهمیدند که خداوند توبه پذیر و مهربان است .

 

  تفسیر ادبی و عرفانی :   

این آیت اشارت است به ؛

بزرگواری و منزلت محمد(ص) نزد خـداونــد ،

و خلعـتـی است از خلعـت هــای کــرامت

که خـداونــد به وی داد

که واسطه را از میان برداشت

و حکم او را با حکم خود برابر کرد ،

تا آن که رضا به قضای الاهی سبب یقین خدا پرستان،

و رضا به حکم پیغمبر او سبب ایمان مؤمنان باشد،

تا جهانیان بدانند که اطاعت از رسول ،

 اطاعت ازخـداونـد است ،

و فعـل رسول وحی حـق ،

و بیــــان رســــــــول راه حـق ،

و عمـــــــل رســـــول حجت حـق ،

و شــــریعـت رســـــــــول ملت حـق ،

و حکـــــــم رســــــــــــول دیـــــــــن حـق ،

و مـتــابعــت رســـول دوســتـی حـق است ،


  و حـق تعــالی فـرمود:

بندگان من ؛

اگر خواهـیـد که شما را به دوستی خود  راه دهم

و به بندگی بپسندم ،

بر پیِ رسول ما روید ،

و کمر متابعت او را بر میان بندید ،

و حکم ما و او را بی معارضت به جان و دل قبول کنید ،

و تن فـرا داده و دل سپرده و گردن نهاده

و خویشتن را تسلیم آن حکم کنید ،

و هـیــچ تنـگی و حَـرَجی به خود راه ندهـیـد ،

نمی دانید که کارها همه در پی ما بستند

و این دو سرای در کوی ما پیوستند ؟

زهی مرتبت و دولــت،

زهی کـرامـت و فضـیـلــت!

کِــرا بـوده از عهـد آدم تا امـــروز

چنین فضـــل تمـــام و کار بـه نـظـــام ؟

به عـزّت آسمانی و فــرّ خــــدائیــــم قســـم ؛

رکــن دولـت شـرع او در این گـیتـی عامر ،

حکــــم وی عــالــی و نـــوای وی مسـتـولــــی ،

و در آن گـیتــــــــــــی آوای وی متعــــــالــــی است.

 

 در هر دل از وی چراغی ،

 

بر هـر زبان از وی داغی ،

 

در هـر دل از وی نوائی ،

 

در هر سَر از وی آوائی ،

 

و در هـر جـان او راست جائی !

 

  ارتو پنداری تو را لطف خدائی نیست هست

 

برسرخوبان عالم پادشاهی نیست هست!

 

   آیه 69 سـوره نســـاء :

وَ مَن یُطِعِ اللهَ وَالرَّسُولَ فَاُولئکَ مَعَ الَّـذینَ اَنعَمَ اللهُ ...

 

   مفسران نوشته اند:

ثوبان از صحابه خاص رسول الله(ص) بوده،

و به واسطه دوستی و علاقه ای که به پیغمبر داشت

بسیار نــزار و ناتوان شده بود!

پیغمبر(ص) سبب پرسید ؟ و فرمود :

مگر رنج بسیار بر خود می نهی که چنین نـزار شـده ای؟

مگــر آرزومنـــــد (عاشق) باشی ؟

ثوبان از شنیدن این کلمه چشمش پر آب گشت و به زبان حال گفت:

 

  چند پرسی تـو مرا چــرا دلم رنجــانی  

      

حقـا که توحــال من ز من بـــه دانی

 

  هجران تو پیـــرایه غمخـــواری ماست

       

 سـودای تو سرمایه هشیاری ماست

 

غم من این است که در آخــــرت

تو در بهشت اعلا هستی و من از دیـــدار تـــــــو باز مانـــــم !

و آیه فوق در شأن او نازل شــد.


همه مشکلات مــــــا


ناشی از غیبت طولانی مولایمان


محبوب دلهـا و منجی انسانهـا

 

حضرت حجـة ابن الحسن العـسکـری المهــــدی(عج) است


پس برای تعجیل در فرج مبارکشان دعا کنیم




موضوع :


   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


* *