سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
مطالب پیشین
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 1988928
  • بازدید امروز: 41
  • بازدید دیروز: 62
  • تعداد کل پست ها: 1283
  • ****
درباره
محمّـد تــرابـی[962]

روح بلند مدیر وبلاگ خادم قرآن محمد ترابی در اسفند ۱۳۹۸ در ۶۷ سالگی به سوی معشوق شتافت. روحش شاد و یادش گرامی باد. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
آرشیو مطالب
*

حدیث

*
لوگوی دوستان
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
کاربردی



تفسیر ادبی عرفانی سوگندهای قرآنی ( 5 ـ 330 ) 

رحمت واسعـــه

 

 

سوره 43 : زخــرف

 

حم، وَالکِتابِ المُبِین،اِنّا جَعَـلناهُ قُـرآناً عَـرَبِیّاً...

 

سوگـنــد به حلم من و به مجد من،

سوگـنــد به این قــــــــرآن روشن،

ما قـران را به زبان عـربی (زبان خودتان) نازل کردیم

تا مگـر شما آن را دریابید.

حــاء اشاره به حیــات حـق تعـالی

و میــم اشاره به مُلک او،

سوگـنــد یاد میکند و می فرماید:

به حیات من ،

به ملک من ،

به قــــرآن کلام من سوگـنــد ،

که هرکس به یکتائی من گواهی دهد،

او را عـذاب نکنــــــــــــم،

من آن خــدایم که در دنیا پیغام و نشان از دشمن باز نگرفتم

و آنان را مورد خطاب خود گردانیدم

و نعمت بر ایشان ریختم

و به بدکاری آنها نبریدم،

تا چه رسد به مؤمن موحد 

که در دنیا به ذات و صفات من ایمان آورده

و به یکتائی و بی همتائی من گواهی داده،

هرچند که از عمل تقصیر کرده،

فردا که روز بازار و هنگام بـــــــــار بُوَد،

چسان او را از لطیفه های رحمت خود دور،

و از کریمه های مغـفــــرت خــود چگــونه او را مهجـــور گـــردانم؟!


 

 

در این سـوره خـداونــد جَــلَّ و علا

بعد از سوگـنــد به

حلــــــــم خـــــود

و مجــــــــــد خــــود

و قـرآن عـظـیــم خــود

که در لـــوح محفوظ (مهینه ی کتاب ها)

نزد خودش بلـنـد قــدر و راست دانش است، 

به فـرستادن پیغمبرانی در ادوار گذشته اشاره می فرماید

که مورد استهــزاء قـرار گرفتند

وخـداونـد آن اقــوام نیرومند و زورمند را بهلاکــت رسانده است.

 

از نعمت های بزرگ خـداونــدی 

و از نشانه های  رحمـــــــــــــــت واسعـــــــــــــــــه الاهی

همین ارسال رسـل و انـزال کتب بوده

که مردم نا آگاه و غافل آن ها را انکار

و یا استهـــــــزاء نموده

و مورد اذیّت و آزار قــرار می دادند،

و خـداونــد تبارک و تعـالی جهت عـبــرت مردم

به سرگذشت هلاکت بار آنان اشاره می فرماید.


یا رب دل ما را تو به رحمت جان ده      

درد همه را به لطف خـود درمـان ده


http://harfeakhar.com/_files/images/photogallery/%DB%8C%D8%A7%20%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%20%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%2011.jpg

 

و امّـــــــا مشکلات مـــــا !

همه مشکلات ما

ناشی از غیبت طولانی مولایمان

محبــوب دل هـا و منجی انســان هـا

قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است

السلام علیــک

یا اباصــالح المهـــدی

پس برای تعجیل در فرج مبارکشان زیاد دعا کنیم

اَللّهُمَّصَلِّعَلیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلفَرَجَهُم

 



موضوع :


تفسیر ادبی عرفانی سوگندهای قرآنی (4 ـ 329 )

نشانـــه صــــدق

 

ســوره 38 : ص

 

ص ، وَالـقـُـــــــرآنِ ذِی الــذِّکـــرِ،

بَلِ الَّذِینَ کَفَـرُوا فِی عِـزّةٍ وَ شِـقاقٍ 

(ص) : سـوگــنــــد به خـــدای تعـالی ،

 

چنـانکه حضرت صـادق (ع) فـرموده اند:

(ص)  نامی از نام های خـداونــد است که به آن سـوگـنـد یاد کرده،

و سوگنـد به قــرآن که دارای موعظه و پنــد است،

آن قــرآن که بر محمد (ص) فـرستاده شــده،

هـر آینه حـق و راست است.

 ( تفـسیرقـرآن عظیـم ، فیـض الاسـلام )

 *******************************

گفته شـده که (ص) نام چشمه ای است که از زیر عـرش جریان دارد

و حضرت محمد(ص) در شب معــراج از آن چشمه وضـــو گــرفت..

( ترجمه المیزان جلـد اول ص20 )

********************

(ص) : راست گفت خـداونـد ،

راست گفت محمّـد (ص) ،

*********************

گفتــــه انــــد:

که این حرف نشانـــه صــــدق است و مفتاح صمـد،

و صمـد آن خدائی است که

از احـالــه ی دانش مخـلــوق بالاتر است،

و خود می فـرمایـد:

من صمــدم که همه را به من نیـــــاز است

و مرا به کس نیـــــــــــــــاز نیست،

مــن احــــدم که مرا شریک و انبـــــــاز نیست،

جـبّـــارم که کس را در وصـــــال من رنگ نیست

و کسی را زهــره ی اعـتــراض و روی جنگ نیست!

**************************

حــق تعــالی صمــد است ،

یعنی که بندگان به او حاجت ها دارند

و کارها یک سر به او تفـویض کنند،

و خویشتن به او سپارنــــــد،

و او با بی نیازی خود به نیـــــــاز همه نظـــــر کند

و کار همه را کفــــــــــــایت کند.

بنده ی مؤمنِ موحـــد چون دارای این عقیده شد،

جز درگاه او پناهی نسازد،

و آبــــــروی خـود بر درِ هـرحقیـر فقیـرى نریزد

و داند که فریاد خـواستـن مخـلــوق از مخـلــوق

همچـون فـریاد خواستن زندانی از زندانی است!

**************************

بعضی عارفــان گفته اند:

(ص) سـوگند است به صفای مودّت دوستان،

چه عـزیز کسی و چه بزرگـوار بنده ای که

خـداونــد به صفـــای دوستی او ســوگند یاد کند!

**************************

عارفی گقته :

خـــدائیکه دل های صدّیقـــان به تیــغ قهــــر پاره کرد،

و جگـر ها شان در انتظار آب گــردانیــد

و خــود را به کس نــــداد،

آب و خاک را محرمیت از کجا آمد ؟

که حدیث وصــــــال لایـــزال کند ؟

حـادث به قـدیــم چه راهست ؟

کــــه نبـــوده پس بــوده !

و نبـوده را به حضــرت حـــق چـــه ادراک است؟

از وی پرسیـدنـــد صــوفی کـیـســت؟

گفت: صـــوفی آن بُــوَد کـــه نَبُـــوَد !

[ پس این هایی که هستند و ادعای صوفیگری دارند ،

یا شیّـــادند یا جاهــل ، چرا که اگر صوفی بودند نبودند ! ]

( و شاید خواص شان شیّــــاد باشند و عــــوام شان جاهل ! )

 **************************

ازباغ وصـــال تو دری بگشـــادند           

 تا خـلق به تــو در طمعـی افتـادند

بس جــان عزیزان که به غارت دادند        

 وانـدر سـر کـوی تــو قـدم ننهادند!

 

در آثـــــــار آمــــده :

که فـردای قیامت در میان امّت محمـد(ص)

چه بسـا مرد باشــد که زنّــارهای فراوان ( کمر بندهای کـفـر)

از میــــان او بـــــاز کنند !

نه زنّــــــار ظاهـر بلکه زنّـــــــار دل !

که هـرکه را دل در خلق بسته شود،

زنّـــــــاری در میـــــــان دلش بسته شـــود،

با آنـکـــه مَیدانی فراخ تر از میدان محمد مصطفی(ص) نَبُوَد

روح الله را فرّاش وار برحاشیه ی بســــاط دولت او بداشتند،

و روح القــدس را غاشیه ی سلطنت او بردوش نهادند!

با این حشمت و جـــــــلال،

از ناحیه صاحب جــــــــلال به او گفتند:

کـوس عجـز خـود را فـرو کـــــــــــوب و بگـو:

لا اَملِکُ لِنَفسی ضَرّاً وَ لا نَفعاً ... 

من برای خودم مالک هیچ زیان و سـودی نیستم

به دست ما هیچ نیست

و همه سود و زیان بنــدگان

جـز به حکــم و تقــدیــر الهی نیست

تا دوستان را معـلــوم گــردد که

شـربت توحیـــد مزاج بشریت نپـذیـرد!

**************************

 آیــه 4 :

وَ عَجِبُـوا اَن جائَهُــم مُنــذِرٌ مِنهُــم ... 

کافـران مکـّـه و بزرگان قریش را شگفت آمدکه

کوس دولت پیغمبری بر درگاه مهتــــر عالم کوفتند،

و از سر سبک ساری خود گفتند:

چون است که میان همه ی مردم جهان

کلاه نبــوّت و افسـر رســالت

بر سـرِ یتیـــم عـبـــدالله نهـــــادند ؟

****************************

در این سوره خــداونــد تبارک و تعالی

بعـد از قـســم به راستگوئی پیامبر(ص) 

و راستگوئی خـــودش

و قســـم به قــــــــرآن 

از عـنــاد و کِبـر و دین ستیزی کافـران

و تعجّب آنها از آمدن پیامبری از جنس و نژاد خودشان یاد میکند

که او را جـادوگـر و دروغگـو خواندند،

و اینکه این مــرد (پیامبـرص) همه ی خدایان را یکی دانست

و خط بطلان بر عـقــاید شرک

و بت پرستی آنها و پــــــدران شان کشید!

متاع کفـر و دین بی مشتری نیست           

یکی ایــن و یکی آن را پسنــدد

و امّـــــــا مشکلات مـــــا !

همه مشکلات ما

ناشی از غیبت طولانی مولایمان

محبــوب دل هـا و منجی انســان هـا

قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است

السلام علیــک

یا اباصــالح المهـــدی

پس برای تعجیل در فرج مبارکشان زیاد دعا کنیم

اَللّهُمَّصَلِّعَلیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلفَرَجَهُم



موضوع :


تفسیر ادبی عرفانی سوگندهای قــرآنی ( 3ـ 328 )

شــربت وصـــل

 

سوره 37 : صـافـات

 

بســــم الله الــرحمــن الــرحیــم


وَالصّافّاتِ صَفّــــاً، فَالزّاجِراتِ زَجـــــراً،

فَالتّالِیات ذِکراً، اِنَّ اِلهَکُم لَواحِدٌ، 

 

به فـرشتگان صف زننده

و نمازگزاران قطار قطار سوگـنـد،

به آیه های قــــرآن که بازدارنده ی از بــدی هاست سوگـنـد،

به فرشتگان راننــــده ابــــرها سوگـنـد،

به خوانندگان سخـن خـداونــد ســوگـنــد،

گروهی از مفسران کلام وحی گفتند:

مراد از آن آیت،

صف های فرشتگان است

که عالم عـلـوی به وجود ایشان آراسته

و آسمان ها به نور ایشان منوّر گشته،

در هر آسمان از ایشان صنفی،

و در هـر زمــره از ایشان وصفی،

بعضی در مقام خدمت در شعار حرمت، 

و بعضی در مقام هیبت در دثار مراقبت!

بعضی در حالت مجاهدت در تبسمِ ارواحِ مشاهـدت!

بعضی در جذب عشقی با دوست در ناز !

بعضی در جلب شوقی با حق در راز !

بعضی در مُهره ی مهری از فراق درگداز ! 

در عـبادت ایشان قصور نه ! و در طاعت آنان فتـور نیست.

    گروهی دیگـر از مفسران گفتند:

مراد صف فرشتگان مخصوص بیت المعـمـور است

که رسول خدا (ص)در شب معـــــــــراج

در آسمان چهارم صف هــزاران فـــرشـتــه  را دید

که همه از شربت وصـــل مست و مخمــــور،

از راست همی آمدند و طـــواف همی کــردند

و لبیک همی گفتند و بجانب چپ همی گذشتند، 

درباره ی این فرشتگان نوشته اند:

حضرت رسول (ص) از جبــرئیــل پرسید که

این فرشتگان از کجا می آیند و به کجا میروند؟

جبــرئیـــل گفت: ای سید عالم؛

جنـــــود حق جـز ذات باری نداند،

هـزاران سال است که من همچون می بینم

که می آیند و میگـذرند،

نه آن ها که آمده اند پیش ازاین دیده ام !

و نه آن ها که گذشته اند هرگز دیگـرشان باز بینم !

ندانم از کجا آیند و به کجا شوند !

شگفت کاری و طرفه حالی است این !

که عاشقــــان در تکاپـــوی درکــــــــــــوی او،

و هزار شادی به بقــــــای آن جوانمردان باد که

جز از روی معـشـــوق نسازند !

و جز با دوست مُهـــره ی مِهـــــــر نبازنـــد!


این جهان و آن جهـان با هرچه هست   

        

عاشقان را روی معشــوق است بس


گـر نبـاشـد قـبـلـــه ی عـــالـم مـــــرا   

           

قبله ی من کوی معشوق است وبس

 

 

در این سـوره بعد از این سوگندهای متوالی 

خداوند قــــادر متعـــال به بندگانش اعلام میدارد که :

اِنَّ اِلهَکـُــم لَـواحِـدٌ

به همه ی آنها سـوگـنـد  که خــدای شما یکی است!

در ذات یکـتـا ،

در قـدرت بی نظـیـر

و در صفت بی همتــــــا ،

نـه او را به کـــس حــاجــت ،

و نـــه کــــس را بــر او حجـــت !

ای محمّــد ؛

من دانــم که آن کافــر ملحـد ، مرا به سـوگـنــد بــــاور ندارد،

و آن مؤمن موحــد بی سـوگـنـــد باور دارد!

 

در آیات بعد انتساب آسمان ها و زمین

و آنچه میان آن هاست

و طلوع و غـروب خورشید را به خود ،

بیان می فـرماید

و این که آسمان هـا را به ستارگان آراسته

و از آسیب شیطان متمرّد حفظ می نماید.

رَبُّ السَّمواتِ وَ الاَرضِ وَ ما بَینَهُما... 

خـداست که آسمان ها و زمین را آفـریدگار و نگاهــدار است!

با دوستـــان وفــــادار و مؤمنان را دوستــــدار،

با عارفان کریــــــــم و با بنــــــدگان لطیف و نیکــــوکار است.


خـداونــد از روی اشارت می فـرماید:


آفـریـدگار بی عـلّـت منــم،

کـردگار بی آلـت منـــــــم،

قهّــار بی حـیـلـت منم،

غـفّـار بی مهـلـت منم،

سـتـّـار بی منّت منم،

بیافـرینم تا قدرت بینی،

روزی دهم تا رحمت بینی،

بمیرانم تا نهایت بینی،

زنده کنم تا عـدالــت بینی،

بر صراط نگه دارم تا عنایت بینی،

دوزخ فرستم تا عقوبت بینی،

بیامرزم تا فضل و رحمت بینی،

به جنّت رسانم تا کــرامت بینی،

بر تخـت نشـــانــم تا عـزّت بینی،

شراب وصل دهم تا لذت بینی،

 

ســـــــلام کنـــــم تا تحیّــــت بینی، 

 

سَـــــــــلامٌ قَـولاً مِن رَبٍّ رَحِیــــــــــمٍ

(آیه 59 یس)

 

جــلال و جـمــــال بـــردارم تــا لــقـــــاء و رؤیــت بینی.


 

زان پیش که خواستی مَنَت خواستـه ام!  

 

عــالـم ز بـــرای تــو بیـاراسته ام!


در مُـلک مرا هــزار عاشــق  بیش است! 


 تو شــاد بِـزیّ  که من تـو را خواسته ام!

 

 

*************************************

 

http://m.pasargad724.com/media/1051201711002471824317368372322028594190.jpg


و امّـــــــا مشکلات مـــــا !

 

همه مشکلات ما

ناشی از غیبت طولانی مولایمان

محبــوب دل هـا و منجی انســان هـا

قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است

السلام علیــک

یا اباصــالح المهـــدی

 

پس برای تعجیل در فرج مبارکشان زیاد دعا کنیم


اَللّهُمَّصَلِّعَلیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلفَرَجَهُم



موضوع :


تفسیر ادبی عرفانی سوگندهای قــرآنی ( 2 ـ 327 )

قلـــب قــــــرآن

سوره 36 : یــس

یس، وَالقُــــرآنِ الحَـکِـیـمِ،اِنَّکَ لَمِنَ المُرسَلِـیـنَ

در خبر است که پیش از آفرینش آدم ،

خـداونــد سوره یـــــس و طـــــه برخواند،

فرشتگان ملکوت چون آن را بشنیدند گفتند:

خوشا بحال امتی که این کلام پـاک به آنها فرو آید،

خنک مر آن زبانی که این کلمات را خـوانَد،

خنک آن سینه ای که صدف این گوهر گرانبها باشد!

حضرت صادق (ع) فــرموده اند:

یــــس نامی از نام هــــایپیغـمبـر(ص)است

و معـنی آن (یا اَیُّهَا السّامِـــعُ الوَحی) است،

یعنی ای شنونده وحی و پیغـــــــام

( تفسیرقـرآن عظیم ، فـیـض الاسـلام )

( یـس ) : ای سیــد ، ای انســان

http://www.askdin.com/gallery/images/10784/3_1_salavat5_by_asr_entezar.jpg

یک قـول ایـن است که مقـصـود یا انسـان است

و مخاطب مصـطـفــی(ص) است.

از آنجا که انسانیت او هم شکل خلق است

و از آنجا که شرف نبوت و رسالت است خطاب با اوست،

و این خطاب در نقـاب غـیـرت ساختنـد،

تا هـر نامحـرمی را برجمال وکمال وی اطلاع نباشد!

در این ســوره ، خـداونـــد خطاب به پیامبرش

به قـــرآن حکیم سوگند یاد میکند

که او (محمّـــــــد ص) از فرستادگان است

که بر راه راست و درست دعــوت میکند،

و اینقــرآن فرو فرستاده ی خـداونــد توانـا و با عزت و رحیم است،

تا غافـلان و نا آگاهان را بیم دهـد و آگاه کند

که عـزیـز و رحـیــم اوست

که یافـتـن وی دشـــواراست

( لا یـُدرِکُــهُ بُعــدُالهِـمَـمِ) 

و فهــم ها و وَهــم ها

به رسـیـدن کُـنـــهِ جــــلال او ناتـــــــوان.

( وَ لایَنـالُهَ غَوصُ الـفِـطَـنِ)

سوگند یاد کرد تا شکّ شکّاکان برطرف شود،

اگر چه کافران و ملحدان

به ســوگـنـــد هــم باور ندارند،

و موحــدانِ مؤمن بیسـوگـنــد باور دارند.

[ سوره مبارکه یاسین را قلـــب قــــــرآن خوانده اند ]

 

*************************************

از دستت ار آتـــش بُـــوَد

ما را ز گل مفـــرش بُــوَد

هرچ از تو آیــد خـوش بُـوَد

 خـواهی شفـا خواهی اَلَم

 

*************************************


و امّـــــــا مشکلات مـــــا !

 

همه مشکلات ما

ناشی از غیبت طولانی مولایمان

محبــوب دل هـا و منجی انســان هـا

قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است

السلام علیــک

یا اباصــالح المهـــدی

 

پس برای تعجیل در فرج مبارکشان زیاد دعا کنیم


اَللّهُمَّصَلِّعَلیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلفَرَجَهُم



موضوع :


تفسیر ادبی عرفانی سوگنــدهای قــرآنی ( 1 ـ 326 )

 

قســــــم هــای قــرآنــــی

 

http://quran.porsemani.ir/sites/quran.porsemani.ir/files/valfajr_0.jpg

 

مقــدمــه :


 سوگـنــد را معمولاً در مواقعی یاد میکنند

که موضوع از طریق عادی  حل و فصل نشود

و یا موضوع بقـدری مهم باشد که برای قبولاندن آن  به طرف مقابل

با ادای سوگـنـد بر صحت و حتمی بودن آن تأکید میشود. 


از طرفی هـرچه موضوع مهمتر باشد

چیزی را هم که به آن سوگند یاد میکنند  

مهمتـر و عـــزیـز تــر خــواهـد بود.  

       

 خـداونــد تبارک و تعالی نیز که در قرآن

به زبان انسان ها و به زبان  پیامبـر بــزرگــوار اســلام(ص)

سخـن گـفـتــه و برای تـوجه مـــردم به بـرخی مسائل مهم و ضروری

مانند توحید، نبوت، معاد، و حقانیت قـرآن 

و قـبــولاندن آن به غافــلان وگمــراهان

و توجه مردم به اهمیت موضوع  

در موارد مختلـف و مکـــرر ســوگـنــــدیاد نموده است.


مفســرین نوشته اند که  

ســوگـنـــد خـداونــد در قـــرآن بر دو وجــه است:       

یکی ســوگند به ذات و صفات خـداونــد که سوگند حقیقی است،


 مانند ســوگـنــــد به نــام خود و به عزّت خـود


دیگری ســوگـنــــد به آفــریـده هاست و آن چهــــــــار گونه است:

1 - برای اظهــارقدرت،

مانند قسم به آسمان وزمین وستارگان و ابر و باد و ماه و خـورشیــــد و..

2 -     برای اظهــار هـیبــت،

مانند قســم به رسـتــاخیــــز و قـیــــامت

3 -     برای اظهــارنعـمــت،

مانند قســـم به میـوه ها از قـبیــل انجیـر و زیتــون

4 -     برای اظهــار تشریـف بعضی اماکــن،

مانند قسـم به مکّــه و قسم به کـوه طــور


####################################


بیست و سه ســـوره از سوره های قـرآن 

با قســم آغاز میشود

 و در بعضی از سـوره ها چنـدین قـســم بصورت متوالی آمده است

که اولاً اهمیت موضــوع بعـد از قســم ها مورد نظر است،

ثانیاً  با ارزش بودن و عـزیز و گرامی بودن چیزهائی که

به آنها قســـم یاد شده حائز اهمیت میباشد.


####################################


از این پست به بعـــــد

به بررسی بُعـد ادبی عـرفـانی قســــم های قـرآنی

 و یا سـوگـنـدهای خــدائی

از زبان پیــــر هـرات خواجه عبدالله انصــاری می پــردازیم.

 

اِلهی وَ رَبِّی، مَن لِی غَـیـرُکَ ،

اَسئَـلُـهُ کَشفَ ضُرِّی،وَالنَّظَـرَ فِی اَمری،

یا مَن عَـلَیـهِ مُعَوَّلِی،

یا مَن اِلَـیهِ شَکَـوتُ اَحـوالِی،

قَـوِّعَـلـی خِدمَتِکَ جَـوارِحِـی،

وَ اشـدُد عَـلَـی العَـزِیمَـةِ جَوانِحِی، 

( از دعای کمیل )

ای معـبـود من؛ ای پروردگار من؛


جز تـــــو ، من که را دارم ؟  

تا از او درخواست کنم غم و رنجم را برطرف کند ؟

و کارم را سامان دهد؟

ای کسی که همه ی اعتماد و توکلم بر اوست؛

و شکایت از احوال پریشانم به پیشگاه اوست؛

بر من عـنـایت و لطف کن

و به اعضاء و جوارحـم برای بندگـیـت قـوّت و نیـرو بخش،

و دلم را برای اجرای اوامرت عزم ثابت ده،

و ارکان وجودم را  به خوف و خشیت خود استوار دار،

و مرا پیوسته به خدمت در حضورت دار، آمیــن


 

نــام تــو آرامش جـــان مــن است

نامــه ی تـو خـط امـــان مـن است

ای نگهـت خــواسـتـــــگـه آفـتــاب

بر مـن ظلمــت زده یک شب بتاب

پـرده بـرانــــداز ز چشــــم تــــرم

تــا بتـوانـــــــم به رخـت بنگـــرم

ای نفـســت یـار و مـــددکار مــــا

کَی و کجـــا وعـــده دیــدار مـــــا

 

*************************************


و امّـــــــا مشکلات مـــــا !

 

همه مشکلات ما

ناشی از غیبت طولانی مولایمان

محبــوب دل هـا و منجی انســان هـا

قائـم آل محمّـد (ص) حضرت امــام مهــدی (عج) است

السلام علیــک

یا اباصــالح المهـــدی

 

پس برای تعجیل در فرج مبارکشان زیاد دعا کنیم


اَللّهُمَّصَلِّعَلیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍوَعَجِّلفَرَجَهُم



موضوع :


<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


* *