تفسیر ادبی عرفانی سوره های مخاطبات (26)
دست آویـز استــوار
سوره 107 مـاعـون :
بســم الله الــرحمـــن الرحیـــم
اَرَأیتَ الَّـذی یُکَـذِّبُ بِالـدِّیـنِ،
وَ ذلِکَ الَّـذی یَــدُعُّ الیَتِیم
#######################################################
اِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَـتَــهُ یُصَـلّـُـونَ عَـلَـی النَّبِیُّیااَیُّهَـــا الَّـذِینَ آمَنُــوا صَـلّـُـواعَـلَـیــهِوَسَلِّـمـُواتَسـلِـیـمـاً
#######################################################
(ای محمّـد) ؛
آن مردم شقی را می بینی که دین اسلام را منکـرند؛
و پیغمبری و معجزات تو را انکار میکنند!
#####################################
درد پرده سوز , درد دین است ,
و مرد گام زن , مرد دین دار ,
هر خسی از رنگ و گفتاری بدین ره کی رسد ؟
درد باید پرده ســــــوز و مــــــــرد باید گام زن !
[ نوشته اند ؛ منظور از کافر مورد نظر در این آیه دو نفر بودند ؛
یکی ولید ابن مغیره و دیگری عاص ابن وائل ( پدر عمرو عاص ) ]
که دین را دروغ پنداشتند و پیامبری محمّد (ص) را باور نداشتند!
و امروز در این جهان , ولیدها و عاص ها فراوانند ,
همانها که قلمهاشان و زبان هاشان و افکار پلیدشان
همه بر ضد اسلام ناب و بر علیه پیامبر اعظم (ص) است
لعن و نفرین خدا بر همه ی آنها باد
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
(ای محمّـد) ؛
چه زیان به دین رسد که آنان نپذیرفتند؟
و از آن در دین اســـــــــــلام چه نقصان آید؟
اســـــــــــلام را دست آویـــــزی استـــــــــــوار است
و آن را گسستن و شکستن نیست.
گر جمله ی کائنـــــات کافر گردند
بر دامن کبـــریاش ننشیند گردی
#######################################################
#######################################################
برای اینکه خاری در چشــم دشمنــــانش باشد
ان شاء الله این برنامه همه روزه ادامه خواهد داشت
موضوع :