تفسیر ادبی عرفانی آیات مخاطبات (47)
جمــال شــرع نبـوی
آیه 135 سـوره آل عمـــران :
بســم الله الــرحمـــن الرحیـــم
وَالَّذِینَ اِذا فَعَلُوا فاحِشَةً...ذَکَرُواالله فَاستَغفَرُوا
در این آیت لطیفه ای نغـز است
که خـداونــد خواست تفاوت میان امت موسی
و امت محمد(ص) را روشن کند؛
چون به موسی وحی فرستاد که
ستمکاران را بگو یاد من نکنند
که من آنها را لعـنـت خواهم کرد،
ولی ستمکاران این امت را گفت مرا یاد کنند
و ذکر مرا فــرو نگــذارنــد
که من آنها را رحمت می فــرسـتـــــم و می آمــــــرزم
ما را همه مقصود به بخشایش حق بود
اَلمِنَّـةُ ِلله کــه به مقصـود رسیدیم
*******************************************
*****************************************
آیه 137 سـوره آل عمـــران :
قَد خَلَت مِن قَبلِکُم سُنَنٌ فَسِیرُوا فِی الاَرضِ ...
در زمین در نگـرید بندگان من و عـبـرت گـیــرید،
پند پذیرید دوستان من،
تا ببینید لطف من با دوستان
و قهـر من با دشمنان،
که آن لطف اثــــر فضــــل ما بود
و این قهـر نشان عــــدل ما،
گر فضل کنیم سزاست،
ورعــدل کنیم رواست،
که خـداونــدی و پادشاهی حقیقی ما راست.
و از فضل ما بود که فـرزنـد یتیـم عـبـدالله
و صدر دولـت بـوطالـب را مقــام محمـــود دادیم،
و عــرش عـظیـم را منزلگاه او قرار دادیم،
و لقــاء و رضــــاء و شـفـاعـت امت را
تحفــــه او ساختیم،
و از عــدل ما بود که ابوجهـل
و جمله صنـــادید قـریش را
به اسفـل سافـلیـن فـرو بردیم!
و نقــاب عــزَّت از چهـــره اسلام فــرو گشودیم،
و بسـیـــط زمیــن را به جمـــال شـــرع نبـــوی
و رسالت محمدی(ص) بیاراستیم،
و (جـاءَ الحَـق وَ زَهَـقَ الباطـل) گفتیم.
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ
با تبریک عید بزرگ ولایت
عید سعید غدیر خم
صلوات خاصه امیرالمؤمنین علی علیه السلام
در دعای توسل طوسی را هدیه به مولایمان
و استفاده شما دوستان گرامی و شیعیان علی (ع)
تقدیم مینماید :
اَللهُمَّ صَلِّ و سَلِّم و زِد وَ بارِِک عَلَی السَیِّدِ المُطَهّـَرِ
وَ الاِمـامِ المُظَفّـَرِ, وَ الشُجـاعِ الغَـضَـنـفَـر , اَبِی شُبَیرٍ وَ شَبَر ٍ،
قاسِمِ طُوبی وَسَقَـر ، اَلاَنزَعِ البَطِینِ ، اَلاَشجَعِ المَتِینِ
اَلاَشــرَفِ المَکِینِ ، اَلعالِمِ المُبِینِ ، اَلنّاصِرِالمُعِـیـن،
وَلِیِّ الدِّینِ،اَلوالِیِ الوَلِیُّ، اَلسَّیِّـدِ الرَّضِیُّ، اَلاِمــامِ الوَصِیُّ،
اَلحــاکِـمِ بِالنَّصِّ الجَـلِیُّ، اَلمُخـلِـصِ الصَّفِیُّ،
اَلمَـدفُـونِ بِالغَـرِیٍّ، لَیثِ بَنِی غـالـِبٍ، مَظهَــرِالعَجائبٍ،
وَ مُفَـرِّقِ الکَتائبٍ، وَالشِّهابِ الثاقِـبٍ، وَالهِـزَبرِالسّـالِبٍ،
وَ نُقطَةِ دائـرَةِ المَطالِبٍ، اَسَـدِاللهِ الغـالِب،غالِــبٍ کُلِّ غالــِبٍ،
وَ مَطـلُـوبِ کُلِّ طالِـبٍ، صــاحِـبِ المَفاخِــر ِوَالمَناقِـبِ،
اِمامِ المَشارِقِ وَ المَغارِبِ، مَولانا وَ مَولَی الکَونَینِ وَالثَّقَلَینِ،
اَلامام بِالحَقِّ، وَالاَمِیــرِ المُطلَقِ، اَبِی الحَسَنَینِ،
صَلَواتُ اللهِ وَ سَلامُهُ عَـلَیـهِ،
اَلصَّـلـــــوةُ وَالسَّــــلامُ عَـلَیکَ وَ عَـلی آلِـکَ
یا اَبِی الحَسَنَینِ، یا اَمِیرَالمُؤمِنِینَ، عَلِیَّ ابنَ اَبِیطالِـبٍ،
یا اَخَ الـرَُّسُـــولِ، یا زَوجَ البَتُـولِ، یا اَبَاالسِّبطَیــنِ،
یا حُجَّةَ اللهِ عَـلی خَـلقِـهِ، یا سَیّــِدَنا وَ مَـولانا،
اِنّا تَوَجَّهـنــا وَاستَشفَعـنـا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلَی اللهِ،
وَ قَـدَّمناکَ بَینَ یَـدَی حاجاتِنا فِی الدُّنیا وَالاخِـرَة،
یا وَجِیهَاً عِـندَاللهِ اِشفَــع لَنا عِـنـــدَالله.
موضوع :