نگاهی به تفسیر ادبی عرفانی قرآن مجید ( 1046 )
ســوره 19 : مـریــم ( مـکّــی ـ98 آیه دارد ـ جزء شا نزدهم ـ صفحه 305 )
( قسمــت سوم )
نـور جهـان افـروز
( جزء شانزد هــم صفحــه 305 آیه 1 )
بسم الله الرحمن الرحیم
کهیعص
ترجمــه لفظـــی آیــــه :
( کاف ، ها ، یا ، عین ، صاد )
خداوندی راه نمای ، زینهار دار ، دانی راست گوی
نگاهی ادبی و عرفانی به آیــه : [بخش سوم]
( کهیعص ) :
ازحضرت عـلی (ع) نقل کنند که
او به این حـروف سوگند یاد می کرد و می گفت:
این حـروف هـمـه ی نام های خـــــــدا است
که می فرمایــــــــــد:
منم خدای کبیـر و کـریـــــــــم ، عـلـیــم و صدیق ،
منـم خـدای بزرگـوار ، جبـّـار کـردگار ، نامـدار بنده نـــواز .
کبیر اشارت است به کبــــریــــاء و جلال احدیت،
و کریم اشارت است به جلال صمدیت ،
که عارفان در مکاشفه جلال اند ،
و محبان در مشاهــده جمال !
چون به جلالش نظرکنی جگـرها در میان خون است ،
و چون به جمالش نظر افکنی، راحت دل های محزون است ،
آن یکی آتش جهان سوز است و این یکی نور جهان افــروز ،
آن یکی غارت دل هــا، و این یکی راحت جـــان هـــا است!
ای جوانمــــرد :
او در تو آویختــــه ! نه تو در او آویختـــــــه !
سرا پرده ی کرم زده و بساط نعمت گسترده ،
و نــدا در داده : (اُجیبُـــوا داعِیَ الله)
ای گـدایان ؛ به (سوی) من آئیـــــــــد،
نه بشما نیازی دارم بلکه با شما رازی دارم !
عارفی بزرگ گوید:
در بادیه می شدم یکی را دیـدم با یک پـا ؛
در غـلـبــات وجـد خویش می جَست و می رفت !
گفتـم تا کجـا ؟ گفت: حج بیت الله،
گفتـم : تـو را چه جای حج است که معذوری !
گفت: همانا سوداش مرا رنجــــه می دارد !
چون به مکّه رسیدم او را دیدم پیش از من رسیده !
گفتم چگونه پیش از من رسیدی ؟
گفت: ندانستی که تـــــــو آمـدی به تکلـف کسبی
و من آمــــــدم به جـذبــه هـــــــای غـیبـی!
کسبی به غـیبـی هـرگــز کجــا رســـد؟
الهـــــــــی؛
به عـنـایت ازلی تخم هدایت کاشتی،
به رسالت پیامبران آبش دادی،
به یاری و توفیق پروردی،
به نظر خود به بار آوردی،
خـداونـدا ،
سِزَد که اکنون سموم قهـر از آن بازداری،
و کِشته ی عـنــایت ازلی را به رعایت ابــدی مــدد کنی.
گر آب دهی نهـــال خود کاشته ای
ور پست کنی بنـا خـود افراشته ای
من بنده همانـم که تــو پنداشته ای
از دست میفکـنم چـو برداشـتـه ای
سخــن روز :
ادامه سخن پست قبل :
وقتی امروز دیده می شود که توافق ژنو ، لوزان ، برجام و قطعنامه 2231 از سوی آقای روحانی فتح الفتوح و پرافتخار نامیده می شود، اینجاست که عمق نفوذ و تأثیر پذیری ایشان از سریع القلم مشخص می گردد! نویسنده در صفحه 105 کتاب خود بهصراحت می نویسد : « جمهوری اسلامی باید با شرکای اقتصادی خارجی خود در تنظیم اولویتهای سیاسی کشور مشورت کرده و بانظر آنها امور مختلف را نظارت و مدیریت کند.»
محمودسریع القلم ایرانی در جایگاه نوکر صفتی آمریکا به قانون اساسی کشور هم تعرض می کند و در صفحه 126 کتاب خود می نویسد: « قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با نظم موجود جهانی و ماتریس قدرت و ثروت آن نه آنکه اختلافاتی دارد، بلکه در تضاد اصولی است.» زیرا در اصل 153 می خوانیم که ""هرگونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است. ""
محمود سریع القلم عمق کینه خود را نسبت به اسلام و تفکر شیعی پنهان نمی کند و در صفحه 124 و 125 کتاب خود می نویسد: « میزان و شاقول ارزیابیها و قضاوتها و ارتباطات، قدرت و پول است . بنابراین، اگر فرد و نهادی در اتخاذ تفکر و راهنمای اسلامی بخواهد حداکثرگرا باشد، به طور مسلم با این جهان مشکل پیدا خواهد کردو به خصوص در تفکر شیعی که عدالتخواهی ملاک اصلی آن است، مشکلات به مراتب بیشتر خواهد بود. »
پس نتیجه کاملاً مشخص است، وقتی جناب روحانی بر کتابی که کاملاً برخلاف اصول اسلام ، تشیع و انقلاب اسلامی است ، پیشگفتار می نویسد ، [ و از کتاب و نویسنده غربگرای لیبرال آن تعریف و تمجید می کند ] معنی آن ، تائید نویسنده آن تفکر است و لذا وقتی کدخدایی آمریکا بر آقای سریع القلم که درس آموز دانشگاههای آمریکا است ، سایه افکنده باشد، پس زمینه نفوذ سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی آمریکا از طریق امثال سریع القلم هاکه امروز در اطراف رئیس جمهور بسیارند، کاملاً جدی است!
و در همین راستا ، نگرانی و تذکرات پی در پی رهبر حکیم انقلاب امام خامنه ای ، نقشه راهی است که باید عمارهای دوران بر اساس آن جبهه و حرکت آینده خود رادر پیچ بزرگ تاریخ معین نمایند.
غمیگینانه باید گفت؛ که برنامه ششم توسعه هم بر اساس تئوری های این عامل آمریکا که تفکراتش در کتاب اقتصادی آقای روحانی آمده در حال تدوین است و زمینه های نفوذ را در همین جاها می شود دید !!!
[وزنه سیاسی]
موضوع :